Labubu
Foto zdroj: Unsplash, David Cristianto

Labubu: Ošklivý plyšák, který ovládl svět. Proč ho chtějí mladí i jejich rodiče?

Plyšák Labubu už není jenom roztomile strašidelná hračka pro děti. Aktuálně ji můžete vídat i u žen na kabelkách. Pokud se náhodou ptáte, kdo s tímto šíleným trendem přišel, máme pro vás odpovědi.

Pokud jméno Labubu slyšíte poprvé, možná by bylo nejlepší si na úvod plyšáka představit. Jde o postavičku z ilustrované trilogie The Monsters. Nejde jen o obyčejnou hračku, ale také o kousek, kvůli kterému sběratelé vytrvale hlídají obchody čínského Pop Martu, hádají se ve frontách a neváhají si dát dokonce pár facek. Tento obchod má stovky poboček po celém světě a všude je kolem této lehce děsivé postavičky naprosté šílenství. Dokáže ale někdo vysvětlit proč? Proč je tenhle plyšák se zlým úsměvem tolik populární? Proč oškliví tihle Mončičáci nejprve okouzlili generace v Číně a teď už dobývají svět?

Labubu, nehezký, ale prý roztomilý

Nevím, jak ve vás, ale když jsem tohohle ošklivého Mončičáka viděla poprvé, vzpomněla jsem si na všechny ty horory, ve kterých vraždí hračky. Panenka Chucky, Gremlins – ok, to nejsou hračky, ale chápete, co tím chci říct, že? Vždyť je to ošklivé! Tohle nechcete mít doma v pokoji, když usínáte a nechcete z toho dělat módní trend. Nebo chcete? Labubu zavěšený na kabelce je totiž aktuálně módní hit. Pojďme ale stopnout emoce a pojďme se mu podívat na zoubek, tedy spíš na zoubky. Tasí jich na nás docela dost.

Labubu

Foto zdroj: Pop Mart

Kdo je taťka?

Autorem a taťkou příšerky je umělec Kasing Lung. Původně ji měl jen na papíře, v roce 2019 ale podepsal smlouvu se společností Pop Mart, která jeho fantazii zhmotnila a začala prodávat. Postavičky Labubu jsou schované v blind boxech, takže nevíte, kterého Labubu kupujete. Překvapení a odhalení se koná až ve chvíli, kdy jej rozbalíte. Jednotlivé postavičky jsou různě barevné, s různými doplňky, liší se velikostí, výrazem, ale také oblečením. Každá nová edice se navíc prodává v omezeném množství, což zvyšuje poptávku a nemusíme dvakrát připomínat, co z toho vyplývá, že? Ano, hádáte správně! Bývá často velmi brzy vyprodáno. Kasing Lung postavičce mimochodem nakreslil ještě několik sourozenců. Součástí řady The Monsters jsou i Spooky, Zimomo, Tycoco nebo Pato.

Labubu

Foto zdroj: Unsplash, David Cristianto

TikTok obchoduje s emocemi 

Pamatujete na unboxing? Před lety jej dělal každý influencer. Teď je trochu v útlumu, nicméně pokud jde o příšerku Labubu, tak na Tiktoku natáčení rozbalování plyšové postavičky funguje naprosto skvěle. Fanoušci plyšových Monsters si ji nikdy nerozbalují v obchodě nebo hned po zaplacení. Nechávají si to na doma, aby se mohli při rozbalování natočit. Potřebují své emoce zachytit, protože co kdyby obsahem příštího blind boxu byla právě jejich vysněná příšerka?

Na kabelkách nosí skřítka Labubu například Kim Kardashian, Rihanna nebo Dua Lipa. Dokážete si představit, že byste tímto nehezkým plyšákem ozdobily, dámy, svoji značkovou kabelku? Ruku na srdce, vypadá to prostě divně. Mončičák zavěšený na  desetitisícových kabelkách značek Louis Vuitton, Gucci nebo Hermes? To je prostě moc.

Co je na těch ošklivých mončičácích?

„Nejde o hračku. Jde o příběh. O emoce. A když něco chtějí všichni kolem nás, máme tendenci chtít to taky. Ve finále nejde o to, co to je. Jde o to, kdo to má. Kdyby pár světových influencerů začalo nosit papírové kapesníky jako módní doplněk, stane se z toho trend. V podstatě kopírováním trendů chceme okolí říct: „Vím, co je moderní, a patřím k nim,“ říká pro Forbes Romana Mazalová, psycholožka se specializací na reklamu a manipulaci.

Labubu

Foto zdroj: PopMart

A co si myslíte o hračce se zlověstným úsměvem a originálním jménem Labubu vy? Je roztomilý nebo ošklivý? Možná právě to, že v lidech vyvolává tolik různých emocí, je odpovědí na úspěch, který sklízí po celém světě.

Zdroj: Matkyvnesnazich.cz, Pop Mart, Forbes,

Informace o autorovi

Tereza Janatová
Autor s 194 příspěvky

Další příspěvky