IMG_4631

Hanka Kynychová: Jak a kdy začít cvičit po porodu nebo císařském řezu

Až do mého těhotenství, jsem byla zvyklá cvičit. Nedávno mi to lékaři zakázali a já už se nemůžu dočkat až se do nějakých cviků pustím. Přece jen mi ty procházky s mým francouzským buldočkem Boženkou nestačí. Protože stále ještě nevím, jestli mě čeká spontánní porod a nebo císařský řez (záleží na tom, jestli se ta mrcha placenta posune nahoru a nebo ne), zjišťovala jsem si, co obnáší rekonvalescence po obou variantách.

Jenže když jsem se začala rozhlížet po internetu, kdy by vlastně těhotné měly začít dávat svému tělu znovu zabrat třeba po císařském řezu, moc se mi nelíbilo, že se dokonce někde uvádělo, že až po půl roce. Naštěstí jsem před pár dny potkala Hanku Kynychovou. Překvapivě to nebylo nikde v posilovně, ale na veletrhu Interbeauty, kde byl jeden zkrášlovací stánek vedle druhého a ona si právě užívala manikůru.

IMG_4894 IMG_4907

Dlouho jsme se neviděly, takže jsme kromě jejích dětí (o tom, jak se s rodičovstvím posledních pár let pere, vyjde také článek) rozebraly i to cvičení, protože koho jiného se vlastně zeptat než jí! Zvlášť, když má zkušenost se spontánním porodem, i císařským řezem. ;-)

Hani, ty máš tři děti. Mohla bys našim čtenářkám poradit, jak vrátit naše těla po porodu zpátky do původního stavu? Ať už jde o císař nebo spontánní porod…

Filipa jsem rodila normálně, holky císařem. Takže si troufám říct, že to břicho mám zmáklý, protože jsem s ním pracovala po obou typech porodu a proto jsem si nechala vytvořit i ochrannou známku „břišní pekáč“ a školím, aby holky věděly, že se opravdu dá posilovat po obou variantách – když  rodíte normálně nebo i císařem. Břicho se dá vrátit zpátky do kondice, tak abychom ho měly takové, než jsme otěhotněly.

Pojďme to vzít od začátku. Nejprve cvičení v těhotenství a pak po porodu. 

Dobře, napřed poradím těhulkám. Pokud jim lékař řekne, že jejich těhotenství je úplně standardní, probíhá úplně normálně, aby se pohybu nevzdávaly. Nemusí jít nutně do posilovny a začít cvičit posilovat, protože mají pocit, že by přibraly. Ale měly by si udržovat kondičku třeba jen tím, že chodí na procházky. Pak ten návrat po tom porodu je vždycky snažší, protože to tělo je zvyklý na zátěž. Pro spoustu holek, které v těhotenství necvičí, je pak ten porod velká zátěž. Nejen fyzická, ale i psychická, takže takhle připravený tělo mnohem líp reaguje na ten samotnej přechod z toho „sama“ na „už je nás víc“. :yes:

A co po porodu? Kdy vlastně začít s prvními cviky?

Ženským po porodu bych vzkázala, aby si šestinedělí neprotáhly na dva, tři roky :yahoo: , ale opravdu to pánevní dno začaly posilovat hned – ať už je to císařskej řez nebo normální porod. Po normálním porodu už by mohly v podstatě cvičit druhej den v porodnici – klasický cvičení jako podsazování pánve. Po císaři po šesti týdnech je ideální si někde najít kurzy, kde se naučí posilovat svaly pánevního dna, aby neměly problém s inkontinencí a aby se jim ty svaly daly opravdu do takové kondice, jakou měly před porodem. Je to hodně důležitá věc.  ;-)

Co se týče toho cvičení po císařském řezu, někde jsem četla, že se má začínat až po půl roce. Přijde mi to strašně pozdě.

Je to pozdě. Já jsem po holkách, když přišly na svět, začala cvičit na míčích po těch šesti, sedmi týdnech. To břicho se chová trochu jinak. Možná to trošinku víc pobolívá, ale prostě po půl roce, kdybys ty svaly neposilovala, to je jako bys půl roku nepoužívala kvalitní krém. Já myslím, že to je taková část našeho těla, o kterou se musíme starat tak, jako o svoji tvář a podobně.

Jak ses starala konkrétně o tu jizvu? 

O tu jizvu jsem se hodně starala, hodně jsem ji natírala aby byla plastická. V té době jsem měla cvičení na míčích, takže tím, jak jsem se po tom míči válela, tak jsem si tu jizvu neustále masírovala. A dneska si o téhle partii troufám říct, že je sexy a že jí mám ráda. Je spousta holek, který tenhle ten řez nepřijmou a k té partii se chovají jako by nebyla jejich.

Pokud byste se Hanky chtěly zeptat na něco osobně, máte možnost.

21.května k příležitosti desátého výročí projektu „Hejbejte se a zpívejte“ chystáme akci. Můžou tam přijít ti, kteří se budou chtít pobavit a nebo nás přijít pozdravit. Já z toho mám velikou radost, protože výtěžek ze vstupného půjde částečně i na náš nadační fond a my tam budeme prezentovat naše děti, budou několikrát za ten den vystupovat s těma sestavama, který natrénovaly. To je asi ta nejbližší akce, kterou chystám.

Děkujeme za rozhovor!

Když už je řeč o cvičení, tak ať jen nemluvíme, ale i cvičíme, tady je Hančino video.  ;-) (tedy jedno z mnoha)

 

Foto: Zdroj:  Interbeauty / Make Up Institute Prague

Informace o autorovi

Tereza
Tereza
Autor s 323 příspěvky
Více informací o Tereza

Snažím se v životě nemalovat si černé scénáře. Proto mám ráda citát A. Lincolna: „Většina lidí je tak šťastná, jak šťastná se rozhodla být.“

2 Komentáře

  • Jak jsem málem vypustila duši! – Matky v nesnázích
    11.1.2017 - 7:01

  • LENKA TOMANOVA 29. srpna 2017 18:09

    Děkuji Hance za skvělý příspěvek. Jsem po dvou sekcích (třetí tehotenstvi) a po šestinedělí mi zůstal dost velký břišní převis. Jako bych byla ve čtvrtém měsíci těhotenství. Zoufalá jsem četla na internetu, jak se ho zbavím pouze plastikou… Hledala jsem a narazila na tento článek a video Hanky Kynychové. Po tomto cvičení se břišní převis, den ode dne zmenšuje. Všem maminkám se stejným problémem vřele doporučuji. Zabere to necelých deset minut a skvěle funguje

    Lenka T. :good: ;-)

Zanechte komentář

:bye:  :good:  :negative:  :scratch:  :wacko:  :yahoo:  B-)  :heart:  :rose:  :-)  :whistle:  :yes:  :cry:  :mail:  :-(  :unsure:  ;-)